NIEUWS:  Zo zorgen deze zzp’ers voor hun vakantiegeld. //  Todd Sparks over Onderneemvaardig //  Ondernemer Gert Jan helpt andere ondernemers waarbij de economische klap na corona nu pas aankomt //  Per 1 april tegemoetkoming OZB-verhoging voor ondernemers in Utrecht. //  Jaarbericht Staat van het mkb 2021 //  Hoe ervaren onze klanten onze begeleiding? //  Het succesverhaal van Corinne. //  Startende ondernemers krijgen alsnog 35 miljoen euro coronasteun van kabinet //  Waarom je ook als kleine ondernemer algemene voorwaarden nodig hebt. //  Goed nieuws! //  Dit moet je weten als je jouw product tegen na-apers wil beschermen //  FCBV/STEW WENST U FIJNE FEESTDAGEN //  De steunmaatregelen voor ondernemers worden opnieuw verlengd. //  Wetswijzigingen voor starters per 1 januari 2022 //  Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) vierde kwartaal 2021 //  Mentale en financiële problemen voor ondernemers. //  Ondernemende adviespartijen en de gemeente Utrecht slaan de handen in elkaar om ondernemers in de stad te ondersteunen. //  Flink meer starters in de horecasector, veel internetwinkels gestopt in oktober //  Utrechts offensief voor ondernemers met coronazorgen. //  Nieuwe aanpak regionale mobiliteitsteams //  Kabinet draait geldkraan dicht: aan coronasteun komt een einde //  Tijdelijke regeling aanvullende crisisdienstverlening COVID-19 via UWV //  Goed nieuws! //  Bijzonder uitstel van betaling nogmaals verlengd. //  Eerlijker speelveld voor webwinkels door aanpassing Europese btw-regels per 1 juli. //  Adviesregeling Groningen //  Steunpakket banen en economie voortgezet in derde kwartaal //  Veel mkb-bedrijven kwamen coronajaar 2020 goed door //  Nieuwe btw-regels voor e-commerce in de EU //  Blik op Werk Keurmerk wederom toegekend aan Stew! //  Koolmees wil graag af van kwart miljard euro: ‘Schaamte om hand op te houden is onterecht’ //  Gevlucht Syrisch echtpaar begint naaiatelier met hulp van lokale ondernemers //  Starten met schulden. Kan dat? //  Gratis online evenement! //  Partners van zelfstandigen betalen door coronasteun extra belasting //  TVL eindelijk naar 100% //  Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten (TONK) aanvragen //  Goed nieuws voor ondernemers: urencriterium ook in 2021 versoepeld //  Herorientatie op de toekomst voor ondernemers. //  Tonk-regeling (tijdelijke ondersteuning noodzakelijk kosten) //  Belastingdienst: ook ondernemers in minnelijke schuldregeling //  Tozo: Uitstel van terugbetaling lening bedrijfskapitaal //  Zelfstandig ondernemers krijgen langer de tijd om coronalening af te lossen //  Maximale aantal aanmeldingen ‘Nederland leer door’ bereikt //  Aandachtspunten voor Tozo-ontvangers aan het einde van het jaar //  Meld je nu aan voor de Nederland leert door-regeling! //  Geldfit Zakelijk voor ondernemers //  7DTV – Het grootste video-interviewplatform voor ondernemerd Nederland. //  Deelnemers Ladder naar Succes van de Drentse Zaak openen supermarkt //  Tozo 3: inkomensondersteuning en leningen //  Dit betekent Prinsjesdag 2020 voor zzp’ers //  Waarom de marktkoopman gaat betalen voor het falend overheidsbeleid schijnzelfstandigen //  Derde steunpakket voor ondernemers: jouw vragen beantwoord //  Schuldhulpverlening: ‘zzp’ers trek eerder aan de bel’ //  Zzp’ers pakken draad weer op, 20 procent meer starters in juni //  Ondernemers voorzichtig positief //  CORONA: Noodpakket 2: nieuwe regelingen per juni //  De ambtenaar die binnen zes weken 1.367 Brabantse zelfstandigen aan inkomensondersteuning moest helpen //  Handboek Ondernemen 2020 //  Zo werkt de 4.000 euro-regeling: Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren (TOGS) //  Geen groepstrainingen FCBV/STEW tot 1 juni 2020 //  Corona-virus: bericht over onze werkzaamheden voor gevestigde en startende ondernemers //  Coronavirus: kabinet neemt pakket nieuwe maatregelen voor banen en economie //  Coronamaatregelen: ondernemers krijgen uitstel voor betalen belasting //  Steeds meer vrouwen zijn ondernemer: stijging van 29 procent in vijf jaar //  Kleiner deel mkb heeft behoefte aan externe financiering //  Ruim 130.000 ondernemers aangemeld voor nieuwe btw-regeling //  Zzp’ers tillen aantal ondernemingen tot boven de twee miljoen //  Waarom je als freelancer soms juist nee moet zeggen tegen een opdracht //  Helft ondernemers overschat premie arbeidsongeschiktheids verzekering //  Aanvulling op laag inkomen voor 55 plussers //  Nooit eerder zoveel startende ondernemers in Nederland. //  FCBV/STEW geeft workshop tijdens congres //  Mkb wil nieuwe Tante Agaath-regeling //  Kleine ondernemers regeling omzetbelasting verandert per 1 januari: dit moet je weten //  Ondernemer en weinig inkomsten in de gemeente Amsterdam? //  Zelfstandigenaftrek omlaag //  Maak van jezelf een merk: ‘Als mensen je kennen word je vanzelf benaderd’ //  Geslaagd! //  Zorgen zzp-organisaties om wildgroei flexmakelaars //  Meer ondernemerschap in groeiende Nederlandse economie //  Bedrijfsuitje FCBV STEW //  Wetswijzigingen per 1 juli 2019 voor zzp’ers //  Zzp’ers gaan vanaf 2021 minimaal 16 euro per uur verdienen //  Zelfstandig ondernemerschap (op bijstandsniveau) //  Zzp’ers moeten ten minste 16 euro per uur gaan verdienen //  Winkelpui herstellen? Vraag subsidie aan! //  Laptops voor een goed doel. //  Krimpend aandeel zzp’ers is verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid //  Instagram als etalage voor webshops: de tupperwareparty van nu //  Markten weer vol en aantrekkelijk maken //  MKB ziet groei 2019 somber in //  Voor veel zzp’ers is polis te duur //  Ondernemen met een beperking of chronische ziekte // 

FCBV/STEW hoofdkantoor en postadres Arlandaweg 92 1043 EX Amsterdam

Waarom een privacyreglement?
FCBV/STEW is een dienstverlenende organisatie die zich bezig houdt met het in opdracht van gemeenten en UWV begeleiden en trainen van potentiële toekomstige zelfstandigen richting ondernemerschap. Eveneens verzorgt FCBV/STEW de begeleiding na de start voor ondernemers die onder meer via de gemeente een lening hebben verkregen. Dit kan in opdracht van de gemeente dan wel in opdracht zijn van de ondernemer.

Bij het verlenen van onze diensten verwerken wij persoonsgegevens. De aard van ons werk brengt met zich mee dat wij persoonsgegevens verzamelen en verwerken. Om u te informeren hoe wij met persoonsgegevens omgaan, hebben wij dit privacyreglement opgesteld. Dit is de versie van 25 maart 2019. Zie ook op onze website www.fcbvstew.nl voor de meest actuele versie.

Doel van onze dienstverlening
De verwerking heeft ten doel de maatschappelijke participatie van klanten te bevorderen en waar mogelijk met als einddoel het starten als zelfstandige ondernemer dan wel een terugkeer te bewerkstelligen richting arbeidsparticipatie.

Het gebruik van persoonsgegevens
De verantwoordelijke verwerkt slechts die persoonsgegevens, die noodzakelijk zijn voor het doel van onze dienstverlening en voortgangsbewaking van de klant.

Hoe komen wij aan de gegevens?
De persoonsgegevens worden verkregen van de klant of met diens medeweten van de opdrachtgever.

Welke persoonsgegevens?
• NAW-gegevens
• Contactgegevens, zoals e-mailadres en telefoonnummers
• Geboortedatum en –plaats
• Nationaliteit
• Geslacht
• Burgerservicenummer
• Opleiding en werkervaring
• CV
• Financiële gegevens over bedrijf- en privé situatie
• Gegevens in een plan van aanpak
• Gespreksverslagen
• Inhoud van communicatie (e-mails, afspraken)
• Uitslag van testen
We verzamelen niet meer gegevens dan we nodig hebben en we gebruiken ze alleen voor de gestelde doelen.

Waarom zijn er persoonsgegevens nodig?
Wij verwerken bepaalde persoonsgegevens om uitvoering te geven aan de overeenkomst met de klant, opdrachtgever, verzekeraar of (semi)overheidsinstanties om te kunnen voldoen aan een (aan ons uitbestede) wettelijke verplichting. Ook kan er sprake zijn van gerechtvaardigde belangen. Dit wil zeggen dat de persoonsgegevens nodig zijn om:
• Contact met mensen te kunnen onderhouden waaronder onze IT-leverancier en
ingeschakelde ZZP-ers
• Het uitvoeren van diensten van onze opdrachtgevers
• Facturen te kunnen versturen
• Het bieden van begeleiding op maat.
• Zo efficiënt mogelijk te kunnen werken
• Rapporteren en analyseren voor verantwoording aan opdrachtgevers en de
verbetering van de dienstverlening
• Administratieve handelingen verrichten voor het beheer van ons klantvolgsysteem
• Nakoming van wettelijke verplichtingen
• Het voeren van een financiële en salaris administratie

Bewaring en vernietiging van gegevens
Alle over een klant vastgelegde gegevens worden nog bewaard gedurende een termijn van maximaal vijf jaar na afronding van de dienstverlening.
De door de opdrachtgever bij aanvang verstrekte gegevens worden op verzoek van de opdrachtgever retour gegeven bij beëindiging van de met opdrachtgever gesloten overeenkomst.

Verstrekking van persoonsgegevens aan derden
Verstrekking van gegevens aan derden geschiedt slechts voor zover dit overeenkomt met het doel waarvoor ze zijn verzameld.
De verantwoordelijke kan aan de opdrachtgever uit de standaard gegevensset al die gegevens verstrekken die noodzakelijk zijn in het kader van de uitvoering van de opdracht en de bewaking van de vorderingen met betrekking tot de klant.

Beveiliging
De verantwoordelijke treft maatregelen ter beveiliging van de persoonsgegevens, zowel in opgeslagen toestand, als tijdens vervoer of transmissie.
Onze ICT omgeving is goed beveiligd op een passend niveau. E-mails, ook met bijlages worden beveiligd verstuurd. Mocht er het gevoel zijn dat gegevens niet goed beveiligd zijn of dat er aanwijzingen zijn van misbruik neem dan contact op met onze functionaris voor de gegevensbescherming via [email protected]

Rechten van de klant
Een cliënt of diens wettelijk vertegenwoordiger heeft er recht op informatie te verkrijgen over de verwerking van persoonsgegevens door de verantwoordelijke.
Een cliënt of diens wettelijk vertegenwoordiger heeft recht op één afschrift van dit reglement en desgevraagd een mondelinge of schriftelijke toelichting erop. Indien daaruit onjuistheden blijken, kan de cliënt verzoeken zijn gegevens aan te passen, aan te vullen of te verwijderen.

backtotop