FCBV/STEW hoofdkantoor en postadres Arlandaweg 92 1043 EX Amsterdam

Waarom een privacyreglement?
FCBV/STEW is een dienstverlenende organisatie die zich bezig houdt met het in opdracht van gemeenten en UWV begeleiden en trainen van potentiële toekomstige zelfstandigen richting ondernemerschap. Eveneens verzorgt FCBV/STEW de begeleiding na de start voor ondernemers die onder meer via de gemeente een lening hebben verkregen. Dit kan in opdracht van de gemeente dan wel in opdracht zijn van de ondernemer.

Bij het verlenen van onze diensten verwerken wij persoonsgegevens. De aard van ons werk brengt met zich mee dat wij persoonsgegevens verzamelen en verwerken. Om u te informeren hoe wij met persoonsgegevens omgaan, hebben wij dit privacyreglement opgesteld. Dit is de versie van 25 maart 2019. Zie ook op onze website www.fcbvstew.nl voor de meest actuele versie.

Doel van onze dienstverlening
De verwerking heeft ten doel de maatschappelijke participatie van klanten te bevorderen en waar mogelijk met als einddoel het starten als zelfstandige ondernemer dan wel een terugkeer te bewerkstelligen richting arbeidsparticipatie.

Het gebruik van persoonsgegevens
De verantwoordelijke verwerkt slechts die persoonsgegevens, die noodzakelijk zijn voor het doel van onze dienstverlening en voortgangsbewaking van de klant.

Hoe komen wij aan de gegevens?
De persoonsgegevens worden verkregen van de klant of met diens medeweten van de opdrachtgever.

Welke persoonsgegevens?
• NAW-gegevens
• Contactgegevens, zoals e-mailadres en telefoonnummers
• Geboortedatum en –plaats
• Nationaliteit
• Geslacht
• Burgerservicenummer
• Opleiding en werkervaring
• CV
• Financiële gegevens over bedrijf- en privé situatie
• Gegevens in een plan van aanpak
• Gespreksverslagen
• Inhoud van communicatie (e-mails, afspraken)
• Uitslag van testen
We verzamelen niet meer gegevens dan we nodig hebben en we gebruiken ze alleen voor de gestelde doelen.

Waarom zijn er persoonsgegevens nodig?
Wij verwerken bepaalde persoonsgegevens om uitvoering te geven aan de overeenkomst met de klant, opdrachtgever, verzekeraar of (semi)overheidsinstanties om te kunnen voldoen aan een (aan ons uitbestede) wettelijke verplichting. Ook kan er sprake zijn van gerechtvaardigde belangen. Dit wil zeggen dat de persoonsgegevens nodig zijn om:
• Contact met mensen te kunnen onderhouden waaronder onze IT-leverancier en
ingeschakelde ZZP-ers
• Het uitvoeren van diensten van onze opdrachtgevers
• Facturen te kunnen versturen
• Het bieden van begeleiding op maat.
• Zo efficiënt mogelijk te kunnen werken
• Rapporteren en analyseren voor verantwoording aan opdrachtgevers en de
verbetering van de dienstverlening
• Administratieve handelingen verrichten voor het beheer van ons klantvolgsysteem
• Nakoming van wettelijke verplichtingen
• Het voeren van een financiële en salaris administratie

Bewaring en vernietiging van gegevens
Alle over een klant vastgelegde gegevens worden nog bewaard gedurende een termijn van maximaal vijf jaar na afronding van de dienstverlening.
De door de opdrachtgever bij aanvang verstrekte gegevens worden op verzoek van de opdrachtgever retour gegeven bij beëindiging van de met opdrachtgever gesloten overeenkomst.

Verstrekking van persoonsgegevens aan derden
Verstrekking van gegevens aan derden geschiedt slechts voor zover dit overeenkomt met het doel waarvoor ze zijn verzameld.
De verantwoordelijke kan aan de opdrachtgever uit de standaard gegevensset al die gegevens verstrekken die noodzakelijk zijn in het kader van de uitvoering van de opdracht en de bewaking van de vorderingen met betrekking tot de klant.

Beveiliging
De verantwoordelijke treft maatregelen ter beveiliging van de persoonsgegevens, zowel in opgeslagen toestand, als tijdens vervoer of transmissie.
Onze ICT omgeving is goed beveiligd op een passend niveau. E-mails, ook met bijlages worden beveiligd verstuurd. Mocht er het gevoel zijn dat gegevens niet goed beveiligd zijn of dat er aanwijzingen zijn van misbruik neem dan contact op met onze functionaris voor de gegevensbescherming via [email protected]

Rechten van de klant
Een cliënt of diens wettelijk vertegenwoordiger heeft er recht op informatie te verkrijgen over de verwerking van persoonsgegevens door de verantwoordelijke.
Een cliënt of diens wettelijk vertegenwoordiger heeft recht op één afschrift van dit reglement en desgevraagd een mondelinge of schriftelijke toelichting erop. Indien daaruit onjuistheden blijken, kan de cliënt verzoeken zijn gegevens aan te passen, aan te vullen of te verwijderen.

backtotop

>> Nieuws

Krimpend aandeel zzp’ers is verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid

Het aandeel zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) is van 23,3 procent in 2011 naar 18,6 procent in 2017 gedaald. Dat blijkt uit nieuwe, voorlopige cijfers die het Centraal Bureau voor de Statist...
(more..)

Instagram als etalage voor webshops: de tupperwareparty van nu

Ze schieten als paddenstoelen uit de grond: Instagramaccounts waarop mensen zelfgemaakte spullen verkopen. Vaak voor 'erbij', al zijn er ook handmade webshops die duizenden volgers hebben. "Je kunt...
(more..)

Markten weer vol en aantrekkelijk maken

Veel mensen halen nog altijd graag hun verse producten op de markt, denk aan groenten, fruit en vis. Toch gaat het met veel Amsterdamse markten niet goed. Er komen minder bezoekers en er is te wein...
(more..)

MKB ziet groei 2019 somber in

Maar gelukkig zijn er ook veel ondernemers positief! Ondernemers in het MKB zijn voor 2019 aanzienlijk minder positief dan dat ze in 2018 en 2017 waren. De Trendmeter Index (en index die de ver...
(more..)