NIEUWS:  Zo zorgen deze zzp’ers voor hun vakantiegeld. //  Todd Sparks over Onderneemvaardig //  Ondernemer Gert Jan helpt andere ondernemers waarbij de economische klap na corona nu pas aankomt //  Per 1 april tegemoetkoming OZB-verhoging voor ondernemers in Utrecht. //  Jaarbericht Staat van het mkb 2021 //  Hoe ervaren onze klanten onze begeleiding? //  Het succesverhaal van Corinne. //  Startende ondernemers krijgen alsnog 35 miljoen euro coronasteun van kabinet //  Waarom je ook als kleine ondernemer algemene voorwaarden nodig hebt. //  Goed nieuws! //  Dit moet je weten als je jouw product tegen na-apers wil beschermen //  FCBV/STEW WENST U FIJNE FEESTDAGEN //  De steunmaatregelen voor ondernemers worden opnieuw verlengd. //  Wetswijzigingen voor starters per 1 januari 2022 //  Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) vierde kwartaal 2021 //  Mentale en financiële problemen voor ondernemers. //  Ondernemende adviespartijen en de gemeente Utrecht slaan de handen in elkaar om ondernemers in de stad te ondersteunen. //  Flink meer starters in de horecasector, veel internetwinkels gestopt in oktober //  Utrechts offensief voor ondernemers met coronazorgen. //  Nieuwe aanpak regionale mobiliteitsteams //  Kabinet draait geldkraan dicht: aan coronasteun komt een einde //  Tijdelijke regeling aanvullende crisisdienstverlening COVID-19 via UWV //  Goed nieuws! //  Bijzonder uitstel van betaling nogmaals verlengd. //  Eerlijker speelveld voor webwinkels door aanpassing Europese btw-regels per 1 juli. //  Adviesregeling Groningen //  Steunpakket banen en economie voortgezet in derde kwartaal //  Veel mkb-bedrijven kwamen coronajaar 2020 goed door //  Nieuwe btw-regels voor e-commerce in de EU //  Blik op Werk Keurmerk wederom toegekend aan Stew! //  Koolmees wil graag af van kwart miljard euro: ‘Schaamte om hand op te houden is onterecht’ //  Gevlucht Syrisch echtpaar begint naaiatelier met hulp van lokale ondernemers //  Starten met schulden. Kan dat? //  Gratis online evenement! //  Partners van zelfstandigen betalen door coronasteun extra belasting //  TVL eindelijk naar 100% //  Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten (TONK) aanvragen //  Goed nieuws voor ondernemers: urencriterium ook in 2021 versoepeld //  Herorientatie op de toekomst voor ondernemers. //  Tonk-regeling (tijdelijke ondersteuning noodzakelijk kosten) //  Belastingdienst: ook ondernemers in minnelijke schuldregeling //  Tozo: Uitstel van terugbetaling lening bedrijfskapitaal //  Zelfstandig ondernemers krijgen langer de tijd om coronalening af te lossen //  Maximale aantal aanmeldingen ‘Nederland leer door’ bereikt //  Aandachtspunten voor Tozo-ontvangers aan het einde van het jaar //  Meld je nu aan voor de Nederland leert door-regeling! //  Geldfit Zakelijk voor ondernemers //  7DTV – Het grootste video-interviewplatform voor ondernemerd Nederland. //  Deelnemers Ladder naar Succes van de Drentse Zaak openen supermarkt //  Tozo 3: inkomensondersteuning en leningen //  Dit betekent Prinsjesdag 2020 voor zzp’ers //  Waarom de marktkoopman gaat betalen voor het falend overheidsbeleid schijnzelfstandigen //  Derde steunpakket voor ondernemers: jouw vragen beantwoord //  Schuldhulpverlening: ‘zzp’ers trek eerder aan de bel’ //  Zzp’ers pakken draad weer op, 20 procent meer starters in juni //  Ondernemers voorzichtig positief //  CORONA: Noodpakket 2: nieuwe regelingen per juni //  De ambtenaar die binnen zes weken 1.367 Brabantse zelfstandigen aan inkomensondersteuning moest helpen //  Handboek Ondernemen 2020 //  Zo werkt de 4.000 euro-regeling: Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren (TOGS) //  Geen groepstrainingen FCBV/STEW tot 1 juni 2020 //  Corona-virus: bericht over onze werkzaamheden voor gevestigde en startende ondernemers //  Coronavirus: kabinet neemt pakket nieuwe maatregelen voor banen en economie //  Coronamaatregelen: ondernemers krijgen uitstel voor betalen belasting //  Steeds meer vrouwen zijn ondernemer: stijging van 29 procent in vijf jaar //  Kleiner deel mkb heeft behoefte aan externe financiering //  Ruim 130.000 ondernemers aangemeld voor nieuwe btw-regeling //  Zzp’ers tillen aantal ondernemingen tot boven de twee miljoen //  Waarom je als freelancer soms juist nee moet zeggen tegen een opdracht //  Helft ondernemers overschat premie arbeidsongeschiktheids verzekering //  Aanvulling op laag inkomen voor 55 plussers //  Nooit eerder zoveel startende ondernemers in Nederland. //  FCBV/STEW geeft workshop tijdens congres //  Mkb wil nieuwe Tante Agaath-regeling //  Kleine ondernemers regeling omzetbelasting verandert per 1 januari: dit moet je weten //  Ondernemer en weinig inkomsten in de gemeente Amsterdam? //  Zelfstandigenaftrek omlaag //  Maak van jezelf een merk: ‘Als mensen je kennen word je vanzelf benaderd’ //  Geslaagd! //  Zorgen zzp-organisaties om wildgroei flexmakelaars //  Meer ondernemerschap in groeiende Nederlandse economie //  Bedrijfsuitje FCBV STEW //  Wetswijzigingen per 1 juli 2019 voor zzp’ers //  Zzp’ers gaan vanaf 2021 minimaal 16 euro per uur verdienen //  Zelfstandig ondernemerschap (op bijstandsniveau) //  Zzp’ers moeten ten minste 16 euro per uur gaan verdienen //  Winkelpui herstellen? Vraag subsidie aan! //  Laptops voor een goed doel. //  Krimpend aandeel zzp’ers is verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid //  Instagram als etalage voor webshops: de tupperwareparty van nu //  Markten weer vol en aantrekkelijk maken //  MKB ziet groei 2019 somber in //  Voor veel zzp’ers is polis te duur //  Ondernemen met een beperking of chronische ziekte // 

 

Artikel 1.  De Klachtencommissie

Indien een klant een klacht heeft, over een genomen of voorgenomen besluit, gedragingen en/of uitlatingen van een medewerker van Friedeberg Consultancy B.V. en/of Stew B.V. en hier melding van wil maken, kan betrokkene zich wenden tot de klachtencommissie.

Artikel 2.  Samenstelling klachtencommissie

2.1   De klachtencommissie bestaat uit minimaal drie, maximaal vijf leden:

  • afvaardiging van de directie Friedeberg Consultancy B.V. en/of Stew B.V. die buiten het directe klantcontact staat;
  • afvaardiging van de opdrachtgever die buiten het directe klantcontact staat;
  • afvaardiging van een externe terzake deskundige.

2.2   De voorzitter van de klachtencommissie is de afvaardiging van de directie van Friedeberg Consultancy B.V. en/of Stew B.V. De voorzitter bereidt de bijeenkomst voor, verzorgt de uitnodigingen, de agenda en de verslaglegging, registreert de klacht en houdt een overzicht bij van de aard en het aantal van de ingediende en behandelde klachten.

Artikel 3.  Aard van de klacht

3.1  De klachtencommissie neemt kennis van klachten tegen, respectievelijk over:

  • genomen of voorgenomen besluiten,
  • gedragingen en/of uitlatingen, van de medewerker, die de betreffende klant raken en als zodanig ook door deze klant geformuleerd worden.

3.2   De klacht kan tevens betrekking hebben op genomen of voorgenomen besluiten, gedragingen en/of uitlatingen die gedaan zijn door derden, die in opdracht van Friedeberg Consultancy B.V. en/of Stew B.V. werkzaamheden verrichten of hebben verricht.

 

Artikel 4.  Procedure

4.1  De klacht als bedoeld in artikel 3 wordt aanhangig gemaakt door het indienen van een met redenen omkleed klaagschrift bij de klachtencommissie. De klachten kunnen gericht worden aan de voorzitter van de klachtencommissie.

4.2 Het klaagschrift omvat tenminste:

  • naam, adres, woonplaats, dagtekening en ondertekening;
  • een korte duidelijke uiteenzetting van de klacht alsmede de gronden waarop de klacht is gebaseerd onder overlegging van eventueel daarop van toepassing zijnde schriftelijke stukken;
  • vermelding van de datum van genomen of voorgenomen besluiten, gedragingen en/of uitingen waarop klacht betrekking heeft;
  • een duidelijke omschrijving van datgene waartoe de klachtencommissie uitspraak moet doen.

U kunt dit klaagschrift mailen naar [email protected]

4.3  Indien klager niet in staat is een verzoekschrift in te dienen kan de klacht ook mondeling bij de klachtencommissie ingediend worden. De klager dient zich te wenden tot de voorzitter van de klachtencommissie. De voorzitter zal dit vervolgens verwoorden en ter verificatie voorleggen aan de klager.

Artikel 5. Termijnen

5.1  De klacht wordt niet in behandeling genomen indien het zaken betreft die langer dan een jaar voor indiening van de klacht hebben plaatsgevonden.

5.2  De klachtencommissie bevestigt binnen één werkdag schriftelijk de ontvangst van de klacht aan de klager onder vermelding van de datum waarop de klacht is ingediend alsmede een korte omschrijving van de feiten en data waarop de klacht betrekking heeft en de naam van de contactpersoon.

5.3  Van het niet in behandeling nemen van de klacht wordt de klager binnen een termijn van een werkdag na ontvangst van de klacht schriftelijk in kennis gesteld.

5.4  Indien de klacht ontvankelijk is wordt binnen een periode van vier weken na indiening de klacht afgehandeld. Indien de klachtencommissie binnen de gestelde termijn niet tot een besluit kan komen, kan de behandelingstermijn met maximaal vier weken worden verlengd.

Artikel 6. Onderzoek

6.1 De klachtencommissie neemt door middel van hoor en wederhoor, kennis van de opvattingen van zowel klager als -indien aanwezig- aangeklaagde.

Van de hoorzittingen wordt een verslag gemaakt wat ter goedkeuring aan de betreffende partij wordt voorgelegd.

6.2 Het verslag wordt voor akkoord getekend. Indien niet voor akkoord getekend wordt, dient voor gezien getekend te worden, waarbij wordt aangegeven waartegen bezwaar bestaat. Zowel klager als -indien aanwezig- aangeklaagde hebben recht op alle voor de klacht relevante informatie waarover de klachtencommissie beschikt.

De klachtencommissie brengt zo spoedig mogelijk echter binnen de termijn van zes weken, advies uit aan de directie van Friedeberg Consultancy B.V. en/of Stew B.V.

Artikel 7.  Besluitvorming

Binnen de termijn van vier weken stelt de directie van Friedeberg Consultancy B.V. en/of Stew B.V. zowel de klager als -indien aanwezig- de aangeklaagde vertrouwelijk in kennis van het met redenen omklede besluit dat naar aanleiding van het advies van de klachtencommissie is genomen, alsmede van de eventuele verdere maatregelen die naar aanleiding van de bevindingen ondernomen zijn of zullen worden.

Artikel 8. Bezwaarprocedure

Indien de klager het niet eens is met het uitgebrachte advies en/of getroffen maatregelen kan de klager in beroep gaan bij de opdrachtgever.

Artikel 9. Registratie

Friedeberg Consultancy B.V. en/of Stew B.V. draagt zorg voor een registratie van het aantal ingediende klachten, de aard van de ingediende klachten, alsmede van de naar aanleiding van de ingediende klachten getroffen maatregelen.

 

backtotop